- Obxectivos
da área de plástica
1. Desenvolver a súa creatividade, autoestima
e respecto de cara aos demais a través das producións artísticas.
2. Valorar o cine e as súas principais
tendencias.
3.
Representar os corpos xeométricos e integralos no debuxo.
4. Coñecer algún artistas relevantes e parte
da súa obra.
5.
Identificar as características da cor e utilizalas nas súas creacións.
6. Iniciarse no modelado para a súa
expresión artística.
7. Gozar coa elaboración das propias
obras.
BLOQUE 1. EDUCACIÓN
AUDIOVISUAL.
- Contidos
-
Comunicación das apreciacións obtidas por observación.
-
Elaboración de carteis con diversa información aplicando os coñecementos
plásticos adquiridos.
-
Creación de imaxes para textos dados para secuenciar unha historia ( romance,
cantiga, ...).
-
Observación de materiais empregados nas obras plásticas.
-
Valoración do coñecemento de diferentes códigos artísticos como medios de
expresión de sentimentos e ideas.
-
Clasificación de texturas e tonalidades, e apreciación de formas naturais e
artificiais, exploradas desde diferentes ángulos e posicións.
-
Interese por procurar información sobre as producións artísticas e por
comentalas.
-
Indagación sobre as calidades de diferentes materiais e uso que se fai deles en
distintas representacións.
-
Uso dos recursos dixitais na procura da información.
-
Valoración do contido informativo que as imaxes proporcionan.
-
Comunicación das apreciacións obtidas dunha imaxe.
-
Observación de elementos para estudo de escalas e proporcións.
-
Indagación sobre as maneiras de representar o espazo.
-
Concreción dos estándares de aprendizaxe avaliables
-
Analiza, de maneira sinxela e utilizando a terminoloxía axeitada, imaxes fixas
atendendo ao tamaño, formato, elementos básicos (puntos, rectas, planos, cores,
luz, función, ... ).
- Elabora
carteis con diversa información considerando os conceptos de tamaño,
equilibrio, proporción e cor, e engadindo textos utilizando a tipografía máis
axeitada á súa función.
-
Secuencia unha historia en diferentes viñetas nas que incorpora imaxes e textos
seguindo o patrón do cómic.
-
Interpreta e comenta o contido das imaxes dunha obra artística concreta.
-
Representa formas naturais e artificiais presentes no contexto, utilizando
instrumentos, técnicas e materiais adecuados na súa obra persoal.
-
Clasifica texturas, formas e cores, atendendo a distintos criterios
(similitude, diferenza, tacto, dureza etc.).
-
Identifica a influencia dos fondos de cor.
-
Recoñece e interpreta o contido das imaxes nunha obra artística.
-
Procura información sobre artistas plásticos/as da propia cultura ou alleos, en
relación coas características da súa obra.
-
Expresa as sensacións e as apreciacións persoais sobre as obras plásticas dun
autor ou dunha autora cun criterio artístico.
-
Criterios de avaliación e de cualificación e promoción.
- Aproximarse
á interpretación da arte e as imaxes fixas e en movemento nos seus contextos
culturais e históricos, comprendendo o significado, sendo capaz de elaborar
imaxes novas a partir dos coñecementos adquiridos.
- Recoñecer
e identificar as formas naturais e artificiais, as texturas, os códigos e as
técnicas básicas das obras plásticas, e expresar as súas diferenzas.
- Identificar
determinados/as artistas e amosar interese por coñecer as formas de expresión
das súas obras máis representativas.
- Interpretar o contido
das imaxes e das representacións do espazo presentes no contexto, identificando
as posicións dos elementos plásticos no espazo.
BLOQUE 2. EXPRESIÓN
ARTÍSTICA.
- Contidos
- Procura das posibilidades da cor en
contrastes, variacións e combinacións, apreciando os resultados sobre
diferentes soportes.
- Uso de diferentes texturas para as
representacións (area, tecidos, papel etc.).
- Exploración das calidades dos materiais e o
tratamento non convencional destes (pintura esparexida, por chorro etc.).
- Emprego de distintos soportes nas
creacións.
- Curiosidade por coñecer as posibilidades
plásticas dos materiais.
- Construción de móbiles, estruturas e
volume.
- Experimentación das dimensións e das
proporcións dunha mesma forma en diferentes posicións.
- Experimentación das posibilidades de
representación con liñas grosas, finas, continuas, descontinuas e xeométricas.
- Realización de fotografías: enfoque e
planos.
- Aplicación en producións propias de
aspectos observados en obras artísticas.
- Utilización de recursos dixitais e
audiovisuais para a elaboración de obras artísticas.
- Compilación impresa e dixital sobre
manifestacións artísticas.
- Interese pola procura da información
artística.
- Interpretación da información.
- Inicio no uso dos medios audiovisuais e
dixitais para a creación de obras plásticas.
- Interese por axustar o proceso creativo ás
intencións previstas, mediante bosquexos ou deseños.
- Uso responsable de instrumentos, materiais
e espazos.
- Selección axeitada de materiais e espazos.
- Concreción dos
estándares de aprendizaxe avaliables
-
Representa formas naturais e artificiais con diferentes formas, cores, texturas
e materiais.
- Utiliza
as cores, as mesturas e a tonalidade con sentido estético, de forma cada vez
máis autónoma.
-
Realiza unha obra con materiais téxtiles e de refugo.
-
Experimenta con materiais e texturas para creacións orixinais, integrándoos de
diferentes maneiras.
-
Utiliza ceras, rotuladores, tintas, plumas etc. para os debuxos usando liñas
grosas, finas, sombras, manchas etc.
-
Utiliza e mestura técnicas (acuarela, témperas etc.) con finalidade estética.
-
Representa imaxes usando diferentes características da cor.
-
Utiliza diferentes materiais e texturas (arxila, tecidos, papel etc.) para as
súas creacións plásticas.
-
Recorta, encarta e pega con precisión, con distintos materiais e texturas,
creando formas tridimensionais.
-
Traza formas xeométricas con precisión, coa axuda das ferramentas básicas
(regra, escuadro e cartabón).
-
Aplica nocións métricas e de perspectiva á construción de estruturas e á
transformación do espazo.
-
Manexa e utiliza escalas e proporcións axeitadas para representar obxectos.
-
Realiza composicións plásticas con figuras xeométricas, apreciando o valor
expresivo da cor.
-
Debuxa persoas e obxectos a través dun eixe de simetría.
-
Coñece e utiliza recursos tecnolóxicos para obter información sobre o contexto
artístico e cultural para as súas producións.
-
Coñece e utiliza recursos tecnolóxicos básicos para a elaboración das propias
creacións.
-
Procura imaxes en soporte dixital para as organizar e as transformar nunha
produción propia (novela, historieta, cartel, mural, esquematización dunha
lección da clase etc.).
-
Utiliza as tecnoloxías da información e da comunicación para coñecer expresións
artísticas e culturais dos pobos do mundo.
-
Elabora bosquexos e deseños para axustar o proceso de creación individual ou en
grupo, e presenta os traballos con orde e limpeza.
-
Desenvolve hábitos de orde e limpeza, e usa de forma responsable e axeitada os
materiais, os instrumentos e os espazos.
-
Selecciona e utiliza as materias de forma apropiada e responsable, segundo as
súas posibilidades plásticas e os resultados marcados.
- Criterios de
avaliación e de cualificación e promoción.
- Coñecer
e utilizar materiais, técnicas e códigos diversos que se utilizan nas
producións artísticas.
- Realizar
composicións plásticas con figuras xeométricas, manexando ferramentas básicas
de precisión e utilizando escalas e proporcións.
-
Utilizar e manexar as novas tecnoloxías da información e da comunicación como
medio de información, investigación e deseño.
-
Utilizar recursos bibliográficos para obter información que lle sirva para
planificar e organizar os procesos creativos, así como para coñecer e
intercambiar informacións con outro alumnado.
-
Coidar e usar correctamente os materiais, os instrumentos e os espazos.
-Mínimos esixibles
v Elabora
carteis con diversa información considerando os conceptos de tamaño, proporción
e cor, e engadindo textos.
v Representa
formas naturais e artificiais presentes no contexto, utilizando instrumentos,
técnicas e materiais adecuados na súa obra persoal.
v
Procura información sobre
artistas plásticos/as da propia cultura ou alleos, en relación coas
características da súa obra.
v Utiliza
as cores, as mesturas e a tonalidade con sentido estético, de forma autónoma.
v Realiza
unha obra con materiais téxtiles e de refugo e dálle sentido estético.
v Traza
formas xeométricas con precisión, coa axuda das ferramentas básicas (regra,
escuadro e cartabón).
v Manexa
e utiliza escalas e proporcións axeitadas para representar obxectos.
v Debuxa
persoas e obxectos a través dun eixe de simetría.
v Desenvolve
hábitos de orde e limpeza, e usa de forma responsable e axeitada os materiais,
os instrumentos e os espazos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario