PROCEDEMENTOS E INSTRUMENTOS
DE AVALIACIÓN
A
avaliación tanto dos procesos de aprendizaxe do alumnado como da propia
práctica docente será continua. A avaliación docente terá, á súa vez, como
obxectivo adaptar as estratexias educativas adoptadas ao longo do curso ás
necesidades específicas do alumnado.
Tendo en conta sempre que a
avaliación é un proceso flexible, os procedementos a empregar serán variados:
ü
Observación
directa do traballo diario e da forma en que se relaciona o grupo, así como da
autonomía.
ü
Análise
e valoración de tarefas especialmente creadas para a avaliación.
ü
Valoración
cuantitativa do avance individual (cualificacións).
ü
Valoración
cualitativa do avance individual (anotacións e puntualizacións).
ü
Valoración
cuantitativa do avance colectivo.
ü
Valoración
cualitativa do avance colectivo.
ü
Autoavaliación
do propio alumnado e da propia práctica docente.
Os instrumentos que empregaremos
para a avaliación son:
§
Observación
directa.
§
Cadernos
de aula e diarios.
§
Probas
de avaliación por competencias.
§
Probas
de avaliación de contidos (avaliación inicial, de unidades, trimestrais e
final).
§
Gravación
audio e vídeo de actividades.
14)
CRITERIOS
DE CUALIFICACIÓN
No marco da avaliación continua a
nota da avaliación obterase tendo en conta os seguintes aspectos:
ELEMENTOS AVALIABLES
|
PUNTUACIÓN MÁXIMA
|
·
Actitude de participación do
alumnado na clase: respecto das normas, dos compañeiros, compañeiras, e dos
límites, preguntas, atención, interese.
·
A realización de traballos de
grupo e/ou individuais. Cadernos de traballo, proxectos, debates.
·
Nivel de lectura e escritura,
coidado do material.
·
Esforzo e solidariedade.
|
60/%
|
·
Realización de, polo menos, un
exame por avaliación (oral ou escrito).
|
40%
|
REXISTRO
PARA A AVALIACIÓN DA ACTITUDE NA AULA
Nome:
S. Sí AV. A veces N. No
Actitude
|
Frecuencia
|
Evidencias
|
||
Respecta
as normas.
|
|
|
|
|
Respecta
aos compañeiros e compañeiras.
|
|
|
|
|
Respecta
os límites.
|
|
|
|
|
Pon
atención as explicacións.
|
|
|
|
|
Mostra
interese por aprender.
|
|
|
|
|
Pide axuda
cando a necesita.
|
|
|
|
|
Ten un
caderno de traballo completo e coidado.
|
|
|
|
|
Participa
nos proxectos con interese.
|
|
|
|
|
Participa
nos debates respectando as opinión dos demais e as quendas de palabra.
|
|
|
|
|
Ten unha
boa comprensión lectora.
|
|
|
|
|
Escribe
con coherencia e coidando a ortografía e a presentación.
|
|
|
|
|
Respecta o
seu material e o de aula.
|
|
|
|
|
Ten afán
de superación e esfórzase por mellorar.
|
|
|
|
|
Axuda aos
seus compañeiros e compañeiras cando o necesitan.
|
|
|
|
|
1)
INDICADORES DE LOGRO PARA AVALIAR O PROCESO DO ENSINO E A PRÁCTICA
DOCENTE.
En relación ao proceso
de ensino e á práctica docente os indicadores de logro permiten valorar:
- Se existe un clima de
traballo óptimo (de respecto, favorecedor da concentración, intervencións
axeitadas,...)
- Se se está cumprindo
coa planificación: actividades, tempos, responsabilidades,…
- Se existe desviación
entre o obxectivo definido e a acción ou accións deseñadas para conseguilo.
- Se se están
conseguindo outras cousas distintas ás planificadas intencionadamente.
- Se se está progresando
na liña definida no obxectivo.
- Se os resultados
obtidos xeran satisfacción nos implicados.
Para avaliar o proceso
de ensino e a práctica docente marcamos os seguintes indicadores de logro
• Que porcentaxe de alumnado vén á escola con
ganas?
Que
porcentaxe de alumnado ten unha convivencia tranquila e pacífica?
Que
porcentaxe de alumnado traballa a gusto na aula?
Que
porcentaxe de alumnado alcanzou os obxectivos de aprendizaxe da unidade?
• Que procedementos ou tipo de actividades
funcionaron mellor na aula?
• Que cambiaría no desenvolvemento da acción
docente o próximo curso? Por que?
Dentro do proceso de ensino e aprendizaxe, o equipo
docente de cada grupo do alumnado celebrará sesións de avaliación para valorar
tanto as aprendizaxes do alumnado, como os procesos de ensino e a nosa propia
práctica docente.
O equipo docente deberá adoptar as medidas
ordinarias ou extraordinarias máis adecuadas. Estas medidas fixaranse en plans
de mellora de resultados colectivos ou individuais que permitan solventar as
dificultades, en colaboración coas familias e mediante recursos de apoio
educativo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario